TRAVELS: KAMBODŽA (KINGDOM OF CAMBODIA)

Ahoj,
dneska vás tu zdravím s dalším článkem z mých cest a dneska to bude z místa, kde jsem zatím prožila ze svého poznávání světa asi nejemociálnější zážitek! Je to Kambodža, zapomenuté království, neuvěřitelně chudá země s neuvěřitelnou kulturou!



Do Kambodži jsme se vydali v rámci našeho pobytu v Thajsku a ačkoliv jsem si myslela, že náš výlet na řeku Kwai (link) nic netrumfne, myslím, že Kambodži se to v celku povedlo. 
 Začalo to strašně dlooooouuuhooouuu (doufám, že jste pochopili, že to byla fakt dlouhá) cestou minibusem z Thajska až ke Kambodžským hranicím. Tam jsme si hodili batohy na záda a přes hranice jsme museli pěšky...už podél hranic si vzpomínám na chudé, vyhublé děti, žebrající o peníze. Po přejití hranic si nás vyzvedla ruská průvodkyně se kterou jsme pak absolvovali další děsně dlooouhooouu cestu autobusem. 
 Dojeli jsme na náš hotel, byl obehnán 3 metrovými betonovými zdmi, na kterých byl ostnatý drát a my se jen ubytovali a trošku najedli. Vyrazili jsme na výlet, na jezero v oblasti Siam Reap a to co jsem tam viděla za chudobu mě rozbrečelo. Malé děti prodávající nejrůznější suvenýry v lepším případě a v tom horším zohavené vlastní rodinou, která je po narození znetvořila, aby vyžebrali za soucit více peněz. Bydleli na bahnivém jezeru, ve kterém se koupali, prali a i z něj pili. Jak čisté bylo se můžete podívat na fotkách:) 





Tady vidíte školu nebo nemocnici- hezkou stavbu, která je postavena charitativními organizacemi, "normální " bydlení tam vypadá o dost hůře.

Po asi hodinové plavbě po jezeru s malou zastávkou na krmení krokodýlů jsme se vrátili na hotel, kde jsme přespali do druhého dne. 
 Druhý den byl už spíše o památkách, kultuře a historii. Podívali jsme se do chrámů komplexu Angkor Wat, Ta Prohm, Bayon i skvost Angkor (natáčela se tam Lara Croft #dulezitainformace). Z chrámu Ta Prohm, který byl prorostlý stromy mám suvenýr doteď... uvnitř seděla stará paní, která se modlila, odvolávala zlé duchy a vymýtala ďábla prostřednictvím bavlněných náramků. Chytla mě za ruku a tři náramky mi na ní napletla -růžový, modrý a zelený- nakonec mi udělala křížek na čelo a ještě něco  zamumlala, každopádně mě to má chránit a je pravda, že se mi od té doby nic špatného nestalo. Tak je asi nikdy nesundám:) 






Od chození po chrámech, které jsou skvosty Khmérské kultury jsme se jeli podívat na místo/hřbitov, který nám něco řekl o Kambodžské historii. Bývala to Francouzská kolonie, proto ti vzdělanější umí francouzsky (stejně jsem s nikým nepokecala), officiálním jazykem je ale stále Khmérština. Pod vládou diktátora Pol Pota proběhla "jen tak" v Kambodži genocida, při které vyvraždili Rudí Khmérové více jak  1/4 tehdejší populace. Bylo to moc zajímavé a zase jsem se něco dozvěděla:D :)


Večer jsme strávili koukáním a posloucháním Kambodžské hudby/divadla, které bylo skvostné!
Poslední silný zážitek byl asi, když žebrající děti, které se na nás doslova sypaly při cestě zpátky tamní policisté rozháněli obušky...
  Celkově jsem za možnost podívat se do této země neuvěřitelně vděčná, byla to strašně zajímavá zkušenost a dalo mi to strašně moc. Například jsem si začala vážit obyčejných věcí, například toho, že mám možnost chodit do školy a vzdělávat se, pootočím kohoutek a teče mi pitná voda, netrpíme hlady,  nebo třeba toho, že žiju v pevném domě, do kterého neprší. A tak, pokaždé když vidím, že si někdo stěžuje, že například nemá nejnovější Iphone nebo Macbook, vzpomenu si na zohavené děti z Kambodži žebrající o (pro nás naprosto směšnou částku) jeden dolar.
xoxo




29 komentářů:

  1. Znie to fantasticky! História a celkovo kultúra iných krajín je pre mňa srdcovou záležitosťou a premýšľala som, že by som sa cez prázdniny (po maturite takmer 4 mesiace doma :DD) išla pozrieť práve na východ a ich kultúry, no skôr som rozmýšľala nad Japonskom :) Myslím si, že ak človek vidí niečo na vlastné oči, zapamätá si to skôr, akoby o tom mal dookola len čítať :D
    Caroline

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rozhodně:) jinak jestli tě láká Japonsko, určitě tam leť, moji příbuzní tam žili několik let a je to krásná země :)

      Vymazat
  2. To cestování Ti moc závidím, užívej si to:) Kambodža musela být nesmírně zajímavá, taky bych ráda nějakou takovou zemi jednou navštívila :)
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
  3. Wau tak tam to vyzerá fakt úžasne ! :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  4. Kambodza je podla mna uzasna krajina, ale je to jedna z tych krajin pred ktorou mam prave kvoli ich historii velky respekt a mozno aj strach. Ale clanok sa super cital!


    Pozyvam na MEGA giveaway o Niveu, Rimmel a ine. Tu: http://www.biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/03/giveaway-bioderma-nivea.html

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem tam nikdy nebyla, ale úplně tě chápu, neboť si myslím, že kdybych tam byla, tak by mě to dost emociálně také zasáhlo :)

    OdpovědětVymazat
  6. Příroda vypadá krásně, ale těch dětiček je mi tam líto.

    www.italianfashionpasta.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Uzasne :) Jen skoda, ze fotky nemaji vetsi format, urcite by za to staly :)

    CITC FASHION BLOG
    → Join the Giveaway!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju:) no, vsechny byly focene na mobil:/

      Vymazat
  8. To musela být úžasná zkušenost, také bych tam někdy ráda zavítala. Krásné fotky! :))

    http://s-hejvi.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkný článek, hezké fotky. Škoda, že jsi sem nedala více fotek a to i s tamními lidmi/dětmi. Určitě bych ráda viděla i ty. Chápu, že Tě to rozesmutnilo, zvlášť pokud jde o děti. Kdyby jejich rodiče šli radši pracovat na pole, nebo někde jinde shánět jídlo a vydělávat normální prací, určitě by udělali lépe, než takhle pohodlně využívat svých početných potomků :( S tou vodou a tak to mám stejně. I když jsem nikde v takové zemi nebyla, tak každý večer si řeknu, jaké mám štěstí, že mi zrovna teče teplá voda a proto se jí snažím i hodně šetřit.

    Piosek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, jinak děkuju moc, fotek s lidmi bohužel moc nemám no, teď toho lituji :/

      Vymazat
  10. Love the photos <3 I want to travel to Cambodia too, so jealous!!
    x
    kirstenthyra.com

    OdpovědětVymazat

Každý komentář potěší, děkuji xoxo