TRAVELS: MOST PŘES ŘEKU KWAI (KVAJ)

Ahoj,
dneska to bude opět příspěvek z mých cest. Po pár proválených dní na plážích Pattayi (také plánuji článek :)) jsme se vydali na výlet na řeku Kwai. Mělo to být včetně klasického plovoucího trhu, kokosové farmy, hřbitova padlých hrdinů za války při výstavbě mostu přes řeku, projížďce na slonech, plavání v řece Kwai a strávení noci v nádherném resortu na vodě,přes kterou byl prales.
Začali jsme u plovoucího trhu, který byl opravdu kouzelný...







Na trhu jsme ochutnali spousty místních dobrot, mně nejvíce chutnali sladké 'pancakes' z kokosu a pak také doopravdy kokosová zmrzlina.



K trhu jsme dopluli v obložení palem a stromů, furt se bylo na co dívat.
  Po návštěvě trhu jsme se asi po dvou hodinách jízdy dostali na jeden z hlavních bodů tohoto výletu. Byl to most přes řeku Kwai. Já osobně jsem do té doby o tom nikdy neslyšela, takže trošku historie, aby jste věděli o co vlastně jde. 
 Za 2.světové války se musel kvůli lepší dopravě postavit most z Thajska do Barmy (pokud se nepletu).
Železnici smrti stavěli váleční zajatci, měli ani né půl litr vody na den a pouze malou misku rýže. Museli pracovat celoročně bez přestávek skoro nazí a jen s dřeváky na nohách. V Thajsku pracovat celoročně je strašné, jelikož jsou zde období dešťů a v létě je zde až 60 stupňů na sluníčku- pro představu, já jsem zde byla na přelomu listopadu a prosince a na sluníčku kolikrát bylo i 42 stupňů- představte si v těchto podmínkách pracovat (s rozžhaveným železem, zatloukat hřebíky nosit velmi těžké trámy...) Při výstavbě zemřelo celkem asi 116000 zajatců na dehydrataci, infekci a pak také na různé nemoci.








Po procházce po mostě jsme jeli na hřbitov padlých při jeho  výstavbě, na každém náhrobku byl citát,jméno a věk. Většina těch kluků umřeli před 30 rokem věku. Bohužel odtud nemám žádnou fotku, ale myslí , že si to alespoň trošku představit umíte.
 Následně jsme se už jen přesunuli do resortu, kde na nás čekala večeře a vykoupání v řece. Ta měla tak silný proud, že nás na vorech odvezli od resortu a řeka nás do něj vrátila...bylo to magické, měli jsme výhled na prales a slyšeli zvuky opic a jiných zvířat... Asi nemusím zdůrazňovat, jak nádherný resort byl. Přirovnala bych ho asi resortu z odměny v ´kdo přežije´:D




Noc jsme skoro všichni probděli, při zvucích pralesu, hučení vody a klimatizace se nedalo spát :D ale i tak to bylo kouzelné.
 Ráno druhý den jsme se jeli vykoupat k vodopádům...




Dále naše cesta směřovala na sloní farmu, kde jsme měli jet volnou přírodou na slonech zhruba půl hoďky. Pro milovníka slonů jako jsem já to bylo něco neuvěřitelného!




#purehappines

Při zpáteční cestě našeho výletu jsme se zastavili v nějaké vesnici, kde přirozeně volně běhali opičky. Tak jsme si je nakrmili obyčejným ovocem  a strašně jsme se při tom nasmáli...byla to pecka, strašně hezký zážitek:)!



A to byla poslední zastávka našeho velice povedeného výletu na 'Řeku Kwai'. Asi jsem zapomněla zmínit, že jsme měli skvělého průvodce, byl to thajec, strašně veselý, hodný a vtipný už od pohledu!
 Jinak to by bylo z dnešního travels postu všechno, tak opět doufám, že se mi povedlo alespoň trochu vám tento kus světa přiblížit! 
xoxo 

15 komentářů:

  1. Wow! Sloni, opice, resort, vodopády.. no nemůžu říct, že bych to nebrala. Sakra brala, a to všema dvaceti! Musela sis to pekelně užít :)
    Jen tý výpravy na most bych se bála. Zážitek z hřbitova asi jen tak nezapomeneš.. muselo to být strašný.
    O tom mostě už jsem zaslechla, ale jen tak letmo a nijak jsem se nepídila. Teď si mi ale nasadila brouka do hlavy a chci vědět víc!
    Michelle B

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to skvělé, byl to hodně silný zážitek-pravda-ale myslím, že něco tak hrozného by měl každý vidět...nicméně, nechci spoilovat,ale plánuji i článek na návštěvu více než chudé Kambodži, takže v tomhle ohledu jsem viděla i něco mnohem strašnějšího:/ Jinak děkuji za komentář:)

      Vymazat
    2. Tak na ten se hodně těším!

      Vymazat
  2. Krásné fotky a krasně popsané! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to musel byť krásny zážitok, veľmi pekný článok. :) Aj fotky sa podarili, hneď som dostala chuť na kokosovú zmrzlinu. :D
    SweetSunshine

    OdpovědětVymazat
  4. Krásne fotky a to jedlo vyzerá super ;)
    Pozývam teba a tvoje čitateľky na súťaž:
    www.rebelliouslily.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  5. Nádhera. :) Já nejsem ani tak moc na ta zvířata, ale ty vodopády. :) Naprosto nádherné. :) Jinak, i všechny předchozí články o Thajsku se mi moc líbily, je to skvělá země. :) Pokud se ti líbí, buddhismus, mohla bys někdy zkusit Barmu, nádherná země, i když v hrozném stavu. :) Na každém rohu tam jsou zlaté pagody a chrámy. Já jsem ji ještě nenavštívila, ale taťka se tam narodil. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo já byla i v Kambodži, článek už mám rozepsaný:) jinak mě ještě dost láká Vietnam. Celkově je můj sen Nový Zéland a Austrálie :)

      Vymazat

Každý komentář potěší, děkuji xoxo